Detta är Valley Golfklubb

Valley Golfklubb (f.d. Torrekulla Golfklubb) är en ideell förening och ett medlemskap hos oss ger rätt till greenfeespel på alla banor som är anslutna till Svenska Golfförbundet. Vi är medlemmar i SGF och hör till Göteborgs Golfförbund. Vi bildades i oktober 2003 och valdes in i Svenska Golfförbundet året efter. Då öppnades även en 9-håls bana som inför 2015 utökades med tre hål.

Inför 2023 förvärvade Hills Golf & Sports Club 12 hål från driftsbolaget Torrekulla Golf AB och döpte om slingan till Valley Course. Hills klubbhus är därför navet i Valley Golfklubbs verksamhet och allt golfspel på Valley Course utgår härifrån. Vid årsskiftet 2023/2024 bytte föreningen namn från Torrekulla GK till Valley GK.

Vårt syfte

* Att utveckla god gemenskap där golf kan bedrivas på ett positivt sätt med ökat välbefinnande.

* Att driva och utveckla alla vår aktiviteter som stärker vår gemenskap. Att bedriva god tävlingsverksamhet för våra lag som tävlar i olika serier.

* Att ansvara för föreningens alla aktiviteter och idrottsliga tävlingar som sker på Valley Course.

Bli medlem

För att delta i våra aktiviteter under 2024 behöver du, förutom en spelrätt hos Hills Golf & Sports Club, ett medlemskap i Valley Golfklubb. Betala in 400kr (senior) / 200kr (junior) till bankgiro 5702-6072 och ange ditt namn samt golf-ID.

Ett spännande golfår väntar

2024

Tack vare föreningens samarbete med Hills Golf & Sports Club står vi inför nytt spännande golfår. Vi spelar på en delvis ombyggd bana med helt nylagda greener, vilket ger oss ännu bättre förutsättningar att bedriva vår verksamhet. Valley Course, som är vår hemmabana, består av 12 hål. Fyra av hålen, nummer 1, 3, 7 och 12 är helt nybyggda sedan Hills tog över driften 2023.

Hills GSCs avsikt med banan är att hålla samma höga nivå som på 18-håls banan Hills Course. Start- och avslutningshål för Valley Course är uppe vid Hills klubbhus. Efter avslutad runda har vi som medlemmar tillgång till Hills fantastiska restaurang, omklädningsrum och övriga faciliteter.

Vår styrelse väljs årligen på föreningsmötet, som normalt hålls i december månad. Verksamhetsåret går från 1 oktober till 30 september.

• Seniorkommittén

Som förening är vi beroende av frivilliga insatser för att driva klubben. Är du intresserad av att jobba tillsammans med oss under trivsamma former så hör av dig till klubbens ordförande Per-Arne Ask, email askfamiljen@gmail.com

Vårt syfte

Valley Ladies målsättning är att vi ska ha roligt tillsammans när vi spelar golf på Valley Course och ge möjlighet för fler damer att tävla, vilket ökar trivseln och skapar en bra sammanhållning i klubben.

Valley Ladies Golfen spelas på tisdagar kl. 17:00. Alla damer/tjejer som vill ha kul på banan är välkomna att delta. Vi tävlar varannan vecka och övriga veckor spelar vi sällskapsrundor. Alla kan vara med, även du som inte vill tävla!

Vi kommer även arrangera några separata tävlingar med gemensam fika efteråt, mer information publiceras som en nyhet på hemsidan.

Vårt syfte

Seniorkommittén vill skapa en trevlig atmosfär för våra medlemmar med spel, resor och sammankomster. Seniorkommittén välkomnar damer och herrar över 63.

Med aktiviteter som tävlingar, resor och samvaro i klubbhuset vill vi göra det trevligt för medlemmarna.

Visa mindre

Tävlingskommittén fortsätter på den inslagna vägen: att främja trevlig samvaro genom golfspel för alla medlemmar i klubben, oavsett handicap. Detta gör vi dels genom:

Öppna tävlingar – sker under helgdagar

Om ni har frågor, synpunkter och idéer om Tävlingskommitténs verksamhet, hör av er till Ulf Södervall, ordförande.

Vårt tävlingsschema för 2024 hittar du i menyn under TÄVLA.

Dessutom genomför de ansvariga för veckotävlingarna ytterligare aktiviteter under året  genom att då och då ordna kortare golfresor, tex en endagsresa på våren och/eller hösten. Eventuellt dyker även några andra aktiviteter upp under året.

Vi som är tävlingsansvariga, tillsammans med Hills reception som sköter stor del av administrationen, är:

0760-489123, ulfsodervall2@gmail.com

GGFs seniorernas seriespel i klasserna  H22, H40, H50, H60, H70 och H60hcp deltar vi med ett lag i vardera klassen. En omgång per klass spelas på Valley Course. Den är öppen för alla som är medlemmar i Valley GK.

HCP 60 Jan-Åke Andersson

Valley Medlemsgolf spelas varje torsdag från slutet av april till mitten av september, med efterföljande final och är öppen för alla i Hills G&SC.

Valley Ladies veckotävlingar spelas varje tisdag från kl 17.00

Hurtigrutten arrangerar för klubbens seniora (63+) spelare veckotävlingar varje tisdag förmiddag

Under säsongen arrangerar klubben ett antal Öppna tävlingar under helgerna

• KM samt kategori-KM spelas i mitten av Augusti, och är öppen för alla som har medlemskap i Hills Golf&SC.
  • Göteborgsserien, där klubbens elitlag deltar.
  • Matchspelscup; En lagtävling, netto match, där klubben brukar delta och som arrangeras av GGF

Tävlingskommittén kan även kontaktas om någon önskar mer information om regler/hcp etc.

Visa mindre

Stadgarna ska uppdateras efter namnbytet från Torrekulla GK till Valley GK. Detta görs inom kort.

Visa mindre

Vi i valberedningen välkomnar en öppen dialog med dig som är medlem. Hör gärna av dig!

Mer om Valley GK

Styrelse